MyCall Innovate (01) 06 2015 JCDecaux

Ring gratis til hele verden

MyCall er ledende i telemarkedet på internasjonale samtaler. De ville bevise for publikum at det er billig og enkelt. Ved å sette opp en stor telefon i sentrum, fikk publikum lov til å ringe gratis, hvor som helst i verden, i tre minutter.

Vi har hatt utendørskampanjer i veldig mange år, og vi har gjort veldig mye likt. Nå tenkte vi å prøve noe nytt og utnytte de kreative mulighetene som mediet gir. Våre kunder er veldig mye ute og vi har lyst til å møte kundene våre, så nå tenkte vi å gjøre noe alternativt til det klassiske, og da kom den løsningen her opp. Plassen er perfekt, ettersom den er midt i Oslo, med masse folk som går forbi hele dagen.  Og så er løsningen kjerneverdien av det vi holder på med; ringe til utlandet, sier markedssjef i MyCall Mette Øyen.

Installasjonen er et resultat av et langt og godt samarbeid. Prosessen har pågått over lengre tid, slik at den har vært planlagt nøye, uten hastverk. I tillegg til at man kunne ringe gratis har markedsplassen vært bemannet, slik at nye kunder kunne slutte seg til MyCall og ikke minst få relevant informasjon om produktet. Totalt ble det foretatt samtaler til over 60 land. Aktiviteten på Jernbanetorget er en kampanjeforsterkning til en riksdekkende kampanje med hovedvekt i Oslo.

Godt samarbeid
Vi samarbeider alltid bra med JCDecaux, og har nå hatt en veldig bra prosess rundt denne. Både på ide, utvikling og hva som er mulig. Og vi synes det er gøy at det er mulig å utfordre og få til litt andre ting enn bare klassiske plakater. Det at det blir interaksjon synes vi er helt topp, avslutter Øyen.

MyCall Innovate (12) 06 2015 JCDecaux MyCall Innovate (11) 06 2015 JCDecaux MyCall Innovate (03) 06 2015 JCDecaux MyCall Innovate (01) 06 2015 JCDecaux MyCall Innovate (14) 06 2015 JCDecaux