Vending i leskur

Dent – noe bedre å tygge på

Dent er en pastill det norske markedet kjenner godt, og den har lange tradisjoner. Likevel har hard konkurranse i markedet gjort at de må minne forbrukeren på at de fortsatt er til stedet og Utendørs ble valgt som hovedkanal da de høsten 2014 minnet folk om at det finnes noe bedre å tygge på.

6500 vareprøver
Det å prøve produktet er ofte effektivt, og JCDecaux installerte tre vendingmaskiner på sentrale plasser i Oslo. «Behovet for samplingaktiviteter er alltid til stedet for Dent, men å ha det i kombinasjon med massekommunikasjon er ikke så lett. Når denne ideen kom var det et meget spennende valg å ha i tillegg til en stor utendørskampanje» sier Rådgiver Else-Beate Pytte Didriksen i IUM. De tre vendingmaskinene var plassert på Jernbanetorget, Stortorvet og Sagene. Her måtte forbrukeren trykke selv for å få en vareprøve. Maskinene ble fylt opp to ganger om dagen og 6500 esker ble delt ut gjennom kampanjeperioden, og alle gjennom publikums involvering med reklameløsning.

JCDecaux sørget for installasjon og daglig ettersyn av automatene. De har også stått for idutviklingen gjennom deres avdeling JCDecaux Innovate, som har spesialisert seg på utvikling og gjennomføring av alternative reklameprosjekter. «Dette skiller seg tydelig fra tradisjonell sampling hvor man får tildelt et produkt av andre. Gjennom vendingmaskinene må forbrukeren selv engasjere seg ved å trykke for å få en vareprøve. Vi mener det ligger store påvirkningsmuligheter for mange produkter gjennom slik kampanjer» sier Project Manager Marketing and Innovate Stian Stark Husby.

dent2

1 svar

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Les også: Vending av Dent Oi. […]

Comments are closed.