Skyr_Art_Box_1_700_300

Eplekjekk med Skyr

Ved lansering av ny smak, Eplekjekk ønsket Skyr å gjøre noe ekstra og annerledes for å bygge opp under ny smak og friskhet.

Forplassen på Oslo S ble valgt på bakgrunn av trafikkflyt av mennesker og oppmerksomhet. Vi brukte Art Box som ramme for installasjonen.
Siden Skyr’ nye smak er eple og kanel, plantet vi et epletre i midten av Art Boxen. Epletreet vokste ut av et spesialstøpt Skyr-beger og vi hang Skyr-begre på greinene for å lage treet enda mer autentisk.

Treffer målgruppen
-Vi velger utendørs fordi vi kommer rett på Q-forbrukeren. Her får vi møte kunden ansikt til ansikt og vi får gode vibrasjoner og det blir mere ekte, sier administrerende direktør i Q-meieriene Bent Myrdahl.

For å innholdsbygge installasjonen ble det samplet Skyr Eplekjekk hver dag, mandag-fredag fra kl 07- 09.
Målet var å sample 800 pr dag. Totalt ble det fra mandag til fredag samplet 5200 begre.

Crew som samplet kunne også melde om positive tilbakemeldinger fra publikum. De likte smaken og kom innom dagen etter også.

Skyr_Art_Box_4_700_300 Skyr_Art_Box_5_700_300 Skyr_Art_Box_6_700_300 Skyr_Art_Box_1_700_300 Skyr_Art_Box_2_700_300 Skyr_Art_Box_3_700_300