HM-Fall-Fashion-1-700x350

H&M bringer høsten til Jernbanetorget

H&M går nye veier for å promotere sin ”Fall Fashion” kolleksjon. En gigantisk Fashion Tunnel er i disse dager å se på Jernbanetorget foran Østbanehallen.

For å promotere H&M’s Fall Fashion kolleksjon presenterte JCDecaux en ide om en ”Fashion Tunell” i sentrum av Oslo. Tunellen er hele 12 meter lang og 4 meter høy. Utvendig er den dekortert med store bilder av H&M-modeller. Inne i Fashion Tunellen finner man i tillegg til utstillingsdukker og bilder også H&M’s nye globale reklamefilm, regissert av Jonas Åkerlund inneholdende låten ”Let Me In” – en ny låt av Kleerup sunget av Susanne Sundfør.

”Dette er utrolig bra! Det ser ut som en fashion tunnel og du får lyst til å handle klær. Og så er det kul musikk da……. Vi begynner ofte samarbeidet når vi vet litt mer om ideene bak kolleksjonen og da brifer vi de ulike medieaktørene – bl.a. JCDecaux og utfordrer de på hvordan man kan ta ut ideen på en spesiell måte i media. Vi må ”stå ut” på en spesiell måte – ”The Big Bang” siden Fall Fashion er H&M’s stor høstlansering. Så når JCDecaux kom med ideen om denne 12 meter lange Fashion Tunellen synes vi det var helt fantastisk, spesielt siden publikum aktiviseres gjennom å kunne gå inn og få en riktig godfølelse for fashion og musikk. H&M har gjennom mange år satset strategisk på Utendørs og jeg tror folk blir skuffet dersom vi ikke gjør spennende saker nettopp på Utendørs. For oss gjelder det å finne løsninger og medieflater der vi ”står ut” sammen med det taktiske som vises på Bysøyler eller Eurosize rundt om i byen. Det er en glede å samarbeide med JCDecaux. Vi utfordrer kreativt og JCDecaux kommer alltid tilbake med mange ulike løsninger der vi kan velge og vrake avhengig av kampanjens innhold. JCDecaux oppleves som kreativ, løsningsorientert og litt ”gærne”. Da blir det alltid bra!” – sier Markedssjef Vibeke Holan i H&M.

”Det er fantastisk å arbeide med H&M. Hvert år må vi strekke oss ett hakk lengre for å tilfredsstille deres ønsker om innovasjon og kreativ bruk av de arenaene JCDecaux disponerer og som vil få stor oppmerksomhet av publikum. Årets initiativ er blitt til gjennom utstrakt samarbeid mellom JCDecaux, H&M og MediaCom, samt produksjon og tilrettelegging fra JCDecaux’ selskap i Lithauen” – sier Salgssjef Hanne Hafstad i JCDecaux.

HM-Fall-Fashion-3-700x350HM-Fall-Fashion-2-700x350 HM-Fall-Fashion-4-700x350