norwegian-adform-1-700x350

Blekest til syden

Norwegian satt fokus på drømmen om en tur sydover i vinter, ved å måle hvor vintergustne folk var på Oslo S. Testens deltagere ble avbildet og fikk avmålt hvor gusten man var. Bilde og resultat ble vist direkte på storskjermen inne i ventehallen på Oslo S. Kitchen Reklamebyrå, Vizeum, JCDecaux og Adform har alle samarbeidet om aktiviteten.

– Til tross for at Oslo S er et sted der mange haster av sted, enten for å rekke et tog eller rekke hjem, så var det stort sett kø for å bli målt i de tre dagene aktiviteten pågikk. Dette viser at ideer som berører folk på en litt spesiell måte kan skape engasjement utover det normale, sier Rune Roalsvig som er konsulent i Kitchen Reklamebyrå.

Interaksjonen mellom det fysiske eventet og visningen på skjerm ble en realitet via et system som vanligvis blir brukt på web-annonser, og er det første eksempelet på et nytt samarbeid mellom JCDecaux og Adform.

– Vårt mål er at utendørsreklame skal være mer involverende og relevant for publikum. Mange gode kampanjer viser et enkelt budskap, eksempelvis dagligvareannonsører, rett ved en butikk. Andre ganger er målet å skape engasjement. Norwegian tar tak i en ny mulighet til å styre innholdet i kampanjen ved å lage et dynamisk og levende budskap. Kampanjen klarte helt tydelig å fange de besøkenes oppmerksomhet og ikke minst få publikum til å involvere seg i konkurransen. Svært inspirerende å se Norwegians’ kampanje skape morsomme, varme øyeblikk, i en ellers travel og vintergusten hverdag. Honnør til alle involverte, sier Bjørn Erik Broady Aasebø, Markedssjef i JCDecaux Norge.

– Adform håndterer bl.a. annonser til nett via mediebyråene, og samarbeidet med utendørsselskapet JCDecaux er det første i sitt slag i Norge. Målet er at innehold skapt for nett like lett kan benyttes utendørs, avslutter Aasebø.

norwegian-adform-3-700x350 norwegian-adform-4-700x350