Lyddusj-Samsung-Innovate-JCDecaux

Samsung presenterer SKI-VM live

De besøkende og reisende på Oslo S. fikk under Ski-VM mulighet til å se og høre VGTV sin sending på JCDecaux sin storskjerm, XXL Oslo S. Sendingen er den del av Samsung Galaxy S3 kampanjen som preger byen under Ski VM.

Samsung i samarbeid med Starcom og JCDecaux ønsket å vise Samsung som innovative og nytenkende også i sin kommunikasjon og ikke bare gjennom sine produkter. Løsingen ble å vise sendinger fra VGTVs VM-studio på XXL-skjermen på Oslo S, formet som en Galaxy S3, komplett med lyddusj for den mest ihuga VM-fansen.

Nesten én tredjedel av all nettsurfing på mobil skjer nå fra Samsung-enheter. Det viser nye tall Mobiletech har samlet inn for januar 2013. Samsung er samtidig den aktøren som vokser raskest.
– Vi er opptatt av smart teknologi og liker å sprenge grenser. Dette er en innovativ løsning som passer godt med det vi ønsker å få frem med produktet. Vi ønsker å skape relevant innhold for folk i farta, sier Markedssjef Tommy Jensen.
– Vi vet jo at nordmenn er veldig glad i sport og idrett, og det er en link som passer godt med det vi prøver å få frem med telefonene, samtidig som vi har en privat sponsoravtale med Northug. Vi har nylig lansert Samsung Galaxy S3 med 4G som trenger litt oppmerksomhet, og så er det litt fart og spenning, avslutter Jensen.

XXL Oslo S er en 16 kvm HD skjerm sentralt plassert i hovedhallen på Oslo S. Tre annonsører går i loop av 10 sekunder. Samsung hadde for denne kampanjen kjøpt opp alle tre spotter for å kunne utnytte formatet gjennom hele dagen.