die-hard-3-jcdecaux

Die Hard tok av viralt

Lanseringen av ”A Good Day to Die Hard” får en perfekt start med en installasjon plassert på en markedsplass foran Jernbanetorget/Oslo S. På under 24 timer er et bilde fra installasjonen, lastet opp av en tilfeldig forbipasserende, sett av over 1,4 millioner mennesker på IMGUR og trekker stor oppmerksomhet på Instagram under #diehard av ulike brukere. I tillegg til twitter, bloggere etc .

1.4 millioner visninger på bildedelingstjenesten imgur.com alene viser at dette displayet har fått oppmerksomhet langt utenfor Norges grenser. Andre bloggere viser over 200 000 likes og dette skjer innen de første 48 timene.

Elementene ble valgt med utgangspunkt i sekvenser fra filmen og formål om gjenkjennelse, humor og ikke minst stoppeffekt.

JCDecaux leverer markedsplass for en rekke mulige aktiviteter sentralt plassert foran Oslo S/Jernbanetorget, samt inne på Oslo S.

die-hard-1-jcdecaux die-hard-2-jcdecaux die-hard-4-jcdecaux die-hard-5-jcdecaux